Home NYHET Rygge toppet i 2018 - Jakter nye Rosa sløyfe-rekorder

Rygge toppet i 2018 – Jakter nye Rosa sløyfe-rekorder

I fjor kjempet Circle K-stasjoner i Rygge, Askim, Moss, Fredrikstad og Ørje om å samle inn mest til Rosa sløyfe-aksjonen. Tirsdag 1. oktober blåses årets aksjon i gang på stasjoner over hele Østfold.

HENNING POULSEN/PRESSENYTT tekst

De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.

1. oktober går Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

Bensinstasjon badet i rødt lys, i anledning Rosa sløyfe-aksjonen i fjor.

– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.

Sterk konkurranse i Østfold

I Østfold var det Circle K E6-Rygge som samlet inn mest penger til Rosa sløyfe i fjor – om lag 33 000 kroner – etterfulgt av Circle K E-18 Sekkelsten i Askim, Circle K Freskoveien i Fredrikstad, Circle K Storebaug E-6 i Moss og Circle K Ørje.

– Vi er stolte og veldig glade for å ha bidratt mest i distriktet, men det viktigste er saken det går til. Kreft er noe som berører oss alle, enten personlig eller gjennom familie, venner eller bekjente, sa stasjonsdriver Kurt Storm ved Circle K E6-Rygge, i etterkant av fjorårets innsamling.

Boblende kreativitet

Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.

De ansatte dekorerte bensinstasjonene innvendig i forbindelse med fjorårets Rosa sløyfe-aksjon. Her fra Circle K E18 Sekkelsten.

– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.

Rosa forskjeller

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

På innsamlingstoppen i Østfold i 2018:

1. Circle K E6-Rygge: 32 875 kr

2. Circle K E-18 Sekkelsten 27 720 kr

3. Circle K Freskoveien: 25 395 kr

4. Circle K Storebaug E-6: 23 715 kr

5. Circle K Ørje: 20 900 kr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Lager folkefest med ny vannsportfestival

– Vi skal skape landets råeste vannsportfestival, sier Morten Torp (t.h.), festivalsjef for Vannsportfestivalen i Moss. Han forventer over 15 000 besøkende til...

Rocketman

Dette er filmen om popikonet Elton John, og hans opp- og nedturer på den lange veien fra enkle kår til berømmelse verden...

Design og historie i skjønn forening

Jeløy er kanskje mest kjent for sine gamle lystgårder og for kunst, kultur og kringle. Men det finnes et sted på øya...

Stor interesse for lørdagens Fokuskamp på Melløs

Det er klart for fotballfest på Melløs førstkommende lørdag. Og ikke bare kan man oppleve kampen mellom MFK og Arendal, men en...

Uplugga på House of Foundation

I fjor ble det avholdt en singer-songwriter-festival på House of Foundation (HoF). Denne er blitt kokt ned til en kveld og har...